10 czerwca 2017 22:23 | Aktualności

Wycieczka do Sierakowa i Chalina

W dniu 30 maja 2017r. klasa 2e brała udział w wycieczce do Sierakowa i Chalina. Wycieczka odbywała się pod opieką p. Marii Wolskiej i p. Marty Grabarz. Zmierzając do celu wycieczki zatrzymaliśmy się na „Górze Głazów”, skąd rozciąga się piękny widok na dolinę Warty i Puszczę Notecką. W miejscu tym zgromadzone zostały głazy narzutowe, które są świadectwem polodowcowego krajobrazu tego regionu. Dalej udaliśmy się do Sierakowa, gdzie zwiedzaliśmy Zamek Opalińskich. Częściowo odbudowany  zamek kryje wiele tajemnic, o których ciekawie opowiadał przewodnik.  Następnie zwiedziliśmy  renesansowy Kościół Pobernardyński Najświętszej Maryi Panny Niepokalanie Poczętej. Podziwialiśmy tam piękny ołtarz oraz bogato intarsjowane stalle, znajdujące się w prezbiterium.

Kolejnym punktem wycieczki był Ośrodek Edukacji Przyrodniczej w Chalinie. Podziwialiśmy tam wystawy przyrodnicze, a w czasie warsztatów poznawaliśmy obiekty przedstawione na zdjęciach lotniczych oraz rozpoznawaliśmy głosy ptaków. Następnie udaliśmy się na trasę ścieżki edukacyjnej „Jary koło Chalina”. Idąc ścieżką, schodziliśmy do głębokiej  na 25 m rynny  polodowcowej.

Na zakończenie mieliśmy ognisko w wigwamie niedaleko ośrodka. Dzień minął nam przyjemnie i ciekawie. Nawet burza i zwalone drzewa w drodze powrotnej nie popsuły nam humorów.