20 czerwca 2017 12:08 | Aktualności

Wycieczka w Pieniny

W dniach 6-9.06 2017r. klasy 2b, 2c, 2f, 3b i 3f brały udział w wycieczce w góry Pieniny. Wycieczka odbywała się pod opieką p. Joanny Sękowskiej p. Marty Grabarz p. Izabeli Majorek i p. Romana Kurowieckiego.
        Pierwszego dnia  mięliśmy okazję zwiedzić piękne miasto Wadowice. Tam odwiedziliśmy  dom rodzinny Jana Pawła II i pogłębiliśmy wiedzę na Jego temat. Mieliśmy oczywiście czas wolny, aby skosztować pysznych kremówek papieskich i zakupić pamiątki.
        Drugiego dnia wybraliśmy się na wycieczkę po Dunajcu, a dokładniej płynęliśmy  na tratwach. Podziwialiśmy malownicze krajobrazy Pienin, podczas gdy flisacy opowiadali nam co nieco o górach i naszych południowych sąsiadach - Słowacji. Po prawie 3 godzinnym spływie mieliśmy czas wolny dla siebie. Mogliśmy zakupić różne pamiątki w Szczawnicy. Po powrocie do pensjonatu udaliśmy się na wyprawę po najbliższej okolicy. Następnie urządziliśmy sobie małe ognisko, na którym zjedliśmy pyszne pieczone kiełbaski.
       3 dzień był dniem pełnym wrażeń. Mieliśmy okazję pod opieką Pani przewodnik zdobyć najwyższy szczyt Pienin- Trzy korony i spoglądać na resztę gór ze specjalnej platformy. Naszą wędrówkę rozpoczynaliśmy w Szczawnicy, a zakończyliśmy ją w Słowackiej wiosce graniczącej z naszym krajem, gdzie mieliśmy okazję wykorzystać czas na np. posiedzenie nad brzegiem Dunajca, zakupienie słynnej czekolady Studentskà lub spożycie ciepłego posiłku.
Późnym popołudniem zmęczeni, lecz szczęśliwi wróciliśmy do naszego pensjonatu- Harnaś, gdzie  wspólnie spędziliśmy resztę dnia.
          Czwartego dnia już o wczesnej godzinie 7:00 po zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy w kierunku Zatoru pod Krakowem. Znajduje się tam największy park rozrywki w Polsce - Enerygylandia, w której spędziliśmy 8 godzin. Wszyscy bardzo dobrze się bawiliśmy pływając w aquaparku, zjeżdżając na przeróżnych kolejkach górskich oraz oglądając ciekawe pokazy.       Zmęczeni, ale pełni pozytywnych emocji i wrażeń bezpiecznie  wróciliśmy do domów.