Aktualności

07 grudnia 2017 10:19 | Aktualności

SmileUrbo

Przygoda ze SmileUrbo zaczęła się od wyjazdu uczniów naszego gimnazjum na Noc Naukowców na Uniwersytet im A. Mickiewicza na wydział geografii. Jak co roku przygotowano dla gimnazjalistów wiele ciekawych propozycji wykładów i warsztatów. Dodatkowo zorganizowano właśnie grę SmileUrbo, w której wzięło udział część naszych uczniów. Emocje, które zostały wzbudzone, popchnęły nas do nawiązania współpracy z uniwersytetem. Z ramienia uczelni projektem koordynował p. mgr Adam Wronkowski, a ze strony szkoły p. Grażyna Trzciołek. Pozyskanie sponsorów oraz dofinansowanie ze strony naszej gminy pozwoliło na utworzenie trzech grup.

SmileUrbo to interaktywna gra , zaprojektowana tak, aby stawiać graczom realne wyzwania. Praca w grupie i konieczność podejmowania wspólnych decyzji uczą komunikacji, rozwiązywania problemów, zarządzania czasem i rozwijają kompetencje negocjacyjne graczy.

Dzięki różnym wyzwaniom, gra polepsza efektywność pracy w grupie. Dlatego jest doskonałym narzędziem dla szkól, ale też  firm i organizacji non-profit. Wspomaga tworzenie silnych społeczności lokalnych oraz zespołów potrafiących pracować, mając na uwadze dobro wspólne całej grupy i zrównoważony rozwój planety.  

 

A oto krótkie wypowiedzi zaraz po grze…

- W tej grze mogliśmy poczuć się jak dorośli i decydować o losach świata…

- Na początku liczył się mój interes, potem zrozumiałam, że nie o to tu chodzi…

- Ale były emocje, prawie się pokłóciliśmy…

Wypowiedź uczennicy klasy 3a Oliwii:

Przez okres 3 tygodni braliśmy udział w projekcie: ,,Smile Urbo”, którego docelowym punktem było ocalenie wirtualnej wioski. Podczas 3 spotkań wcieliliśmy się w różne postacie i staraliśmy wypełnić postawione przed nami zadania. Przyjęliśmy rolę sołtysa, rolnika, właściciela hotelu itp. Gra ta miała nauczyć nas przede wszystkim współpracy oraz podejmowania decyzji, poświęcania się dla wyższego dobra. O powodzeniu przedsięwzięcia świadczą zarówno zadowolone miny graczy jak i wyniki, które osiągnęliśmy. Najlepszym tego przykładem jest to, iż wioska jednej z drużyn zajęła 19 miejsce na świecie, a gracze znajdują się na wysokich pozycjach w rankingu światowym. Pozostałe drużyny uplasowały się w pierwszej 50 rankingu światowego. Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości uczestniczenia w tym projekcie.

 Kamil z klasy 3a napisał:

Gra Smail Urbo polega na uratowaniu wioski, która jest pogrążona w kryzysie. Cala gra składa się z trzech rund, w której każdy gracz otrzymuje swoją rolę, z kolei  w każdej rundzie są do przegłosowania różne projekty. Dla  zawodnika inwestycje mają swoje plusy i minusy. Celem gry jest przedyskutowanie  projektu, odpowiednie zainwestowanie ograniczonej sumy pieniędzy i uratowanie wioski. Gra daje możliwość integracji z rówieśnikami i poprawienie swojej aktywności, pewności siebie i swoich przekonań w dyskusji z drugą osobą. Na końcu rozgrywki jest klasyfikacja całej drużyny jak i każdego gracza osobno, co daje możliwości porównania siebie z innymi.

Przeczytano: 167 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry

Zdjęcia: