20 czerwca 2018 09:12 | Aktualności

WARMIA I MAZURY

Dnia 5 czerwca 2018r. rozpoczęła się czterodniowa wycieczka po województwie warmińsko-mazurskim. Wzięli w niej udział uczniowie klas: 2C, 3B, 3C i 3F.

Eskapada rozpoczęła się zbiórką o godz. 4:40 i wyjazdem o godz. 5:00. Po około 350km dojechaliśmy do pierwszego celu, jakim było zwiedzanie pola bitwy pod Grunwaldem wraz z muzeum. Cała grupa z zaciekawieniem podziwiała historyczne zbroje i przedmioty, które towarzyszyły ludziom w tamtych czasach. Po obejrzeniu wystawy udaliśmy się do pomieszczenia, w którym został odtworzony film. Następnie przejechaliśmy autokarem do średniowiecznego zamku w Reszlu – tajemnicza atmosfera starego zamczyska oraz gotyckie wnętrza z wystawą narzędzi tortur wprowadziły nas w klimat średniowiecza. W dalszej kolejności dojechaliśmy do Sanktuarium Maryjnego w św. Lipce, a tam podziwialiśmy barokowe organy z ruchomymi figurkami. Dzień zakończyliśmy zakwaterowaniem w Wydminach.

W środę naszym pierwszym celem była Ferma Jeleniowatych Stacji Badawczej IP PAN. Na początku wysłuchaliśmy krótkiego wykładu, a później udaliśmy się na wolny obszar, który dał nam szansę na bliski kontakt z zaprzyjaźnionymi jeleniami, danielami oraz muflonami i ich bardziej dzikimi współtowarzyszami. O godz. 14:00 byliśmy w Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, gdzie czekało na nas zwiedzanie, a także leśne podchody literackie, podczas których podzieliliśmy się na dwie grupy i rozwiązywaliśmy zadania. Dzień zakończyliśmy wizytą w Mikołajkach.

Dzień 3 – dzień „fortyfikacji”. W Giżycku zwiedzaliśmy pruską twierdzę Boyen, a później wyruszyliśmy na godzinny rejs statkiem po jeziorze Niegocin. Następnym punktem naszej wyprawy był Wilczy Szaniec, czyli ruiny dawnej kwatery Hitlera w mazurskich lasach. To tutaj pani przewodnik przedstawiła nam historię tego miejsca, pokazała wszystkie schrony, których ściany miały nawet po 8 metrów grubości.

W piątek o godz. 9:00 wyjechaliśmy z naszego pensjonatu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Olsztynie, gdzie zobaczyliśmy Zamek, Ratusz, Kościół św. Jakuba i Wysoką Bramę, a następnie mieliśmy czas wolny i każdy mógł spróbować przepysznych lodów.

Wycieczka ta była wspaniałym przeżyciem. Poznaliśmy florę, faunę i cudowne krajobrazy pojezierza mazurskiego. Zadowoleni i z bagażem nowych wiadomości wróciliśmy do domu.